Як Веледа змінює світ

Наразі Веледа сертифікована організацією B Corp. В інтерв’ю з доктором Штефаном Циммером, головою відділу сталого розвитку Веледа, ми говоримо про процеси сертифікації, високі стандарти організації, яка її проводить, та причини, що зумовили нас до цього кроку.

Що, власне, означає “B Corp”?

Штефан Циммер: B Corp означає "Benefit Corporation", а відповідна відзнака свідчить про сильні зобов'язання та результати в галузі соціальних та екологічних стандартів. Сертифікацію проводить неприбуткова організація B Lab. Важливо зазначити, що оцінюється не продукція, а діяльність компанії та загальний підхід. Головна увага приділяється соціальній та екологічній доданій вартості, а не максимізації прибутків будь-яким шляхом. Іншими словами, йдеться про навколишнє середовище, біорізноманіття, охорону видів, права людини, захист клімату, співробітників і клієнтів. B Lab проголошує це «бізнесом як силою добра». Глобальний рух B Corp зародився в США та має на меті зробити нашу планету кращим місцем для життя.

Звучить надто добре, щоби бути правдою. Чи можете ви розказати про цю місію детальніше?

Штефан Циммер: Спільнота B Corp community об’єднує бажання змінити ситуацію на краще. В діловому світі таке ставлення рівносильне зміні парадигми. Здебільшого основною метою бізнесу є отримання прибутку. Так, це не зміниться незабаром, але це не має відбуватися будь-якою ціною, або коштом людей, тварин і довкілля. Підхід у Веледа завжди був таким. Отже, подати заявку на дану сертифікацію ідеально збігалося з нашими цінностями. Для цього ми змінили пункт про мету в статуті нашої компанії, у нашому своєрідному ДНК. Відтоді наші корпоративні цілі охоплюють суспільний добробут та захист навколишнього середовища.

Веледа отримує сертифікацію B Corp

Якщо Веледа завжди підтримувала такі цінності, чи справді було варто докладати зусиль для отримання сертифікації?

Штефан Циммер: Так, звісно! Процес сертифікації охоплює ретельну оцінку всієї компанії. Приміром, B Lab зацікавлена у позитивному впливі, який ми здійснюємо на суспільство, тому що в підсумку справа не лише в зароблянні грошей. Сталий розвиток покладений в основу нашої діяльності та корпоративної мети. Гармонія з природою і людиною можлива тільки тоді, коли ми є відповідальною та стійкою компанією. В Lab визнає прихильність Веледа сталому способу життя, який відбивається, перш за все, у нашій натуральній косметиці та справедливих відносинах із партнерами по вирощуванню. У нашому центрі сталого розвитку MUNDI в Швабіш Гмюнді шкільні класи, некомерційні організації та компанії мають змогу отримати досвід про сталий розвиток. Додам, що ми інвестуємо через банки, які сповідують принципи екологічної свідомості. “Верде”, журнал Веледа, також забезпечує натхнення для “зеленого” життя.

Існує ряд інших сертифікованих організацій з аналогічними цілями. Чому Веледа обрала саме B Corp?

Штефан Циммер: Веледа має глобальну присутність — це актуально також і для B Corp. Крім того, за нею стоїть надзвичайна спільнота, що складається з прихильних людей, що надихають; контакти збагачують та розширюють наші перспективи. Ми розглядали різні лейбли, але в підсумку обрали цей через його присутність у всьому світі. Це рішення приймали Weleda Group та відділ сталого розвитку компанії за підтримки всього колективу керівників та ради директорів.

Головна увага приділяється соціальній доданій вартості та екологічній стійкості, а не максимізації прибутку будь-якою ціною.

Чому Веледа поставила мету отримати сертифікат?

Штефан Циммер: Ми завжди проголошували екологічне й соціально справедливе майбутнє. Однак зараз ми підходимо до питань стійкості ще більш стратегічно й систематично, ніж будь-коли. Наприклад, візьмімо клімат: ми створили низку окремих заходів для захисту клімату, але не мали спільної стратегії. Зворотний зв’язок, отриманий в процесі оцінювання В Corp, змотивував нас як один з імпульсів для досягнення дуже амбітних цілей в галузі захисту клімату. З цього року ми стаємо вуглецево нейтральними з точки зору наших будівель, виробництва та автопарку. З 2022 року всі наші продукти набувають карбонової нейтральності — іншими словами, ми мінімізували весь корпоративний вуглецевий відбиток, який охоплює транспорт, ланцюги постачання, сировину та пакування, включно виробництво та утилізацію. За допомогою нашої програми “1%” ми інвестуватимемо додатковий процент із продажів у захист клімату, здоров’я ґрунтів та біорізноманіття.

Що зробила Веледа для отримання сертифікації?

Штефан Циммер: Ми мали надати відповіді на безліч питань та документацію з усіх аспектів компанії. У цей процес ми залучили понад 100 співробітників для збору та підготовки необхідної інформації. Шлях від нашого рішення до безпосередньо сертифікації тривав протягом півтора року за підтримки В Lab.

Прагнення до спільного блага та екологічного добробуту має бути закріпленим у письмовому вигляді та інтегроване в статут компанії. Акціонери Веледи вирішили зробити це негайно. Нині наша корпоративна стратегія побудована на цьому: ми бажаємо не лише уникнути негативних наслідків, але й зробити позитивний внесок цілеспрямованим шляхом.

Як Веледа бере участь в цьому русі?

Штефан Циммер: Ми прагнемо служити взірцем для наслідування та вдалим кейсом для спільноти В Соrp, особливо у Швейцарії та Німеччині. Наразі існують сотні компаній, які також бажають отримати сертифікацію. Щоб підтримати їх, ми дуже відкрито ділимося власним досвідом. Крім того, ми читаємо лекції, беремо участь у діяльності робочих груп та лобіюємо інтереси на політичному рівні, налагоджуємо діалог із тими, хто приймає рішення. Я вважаю, якщо всі прагнутимуть досягнення спільних цілей, — це формуватиме величезний потенціал можливостей. Нам відомі головні проблеми сталого розвитку у світі, уряди вже узгодили пов’язані з ними завдання. Якщо ми спільнотою зможемо продемонструвати, що ці наміри можуть бути досягнутими зі збереженням фінансової стійкості, це послугує прикладом для інших компаній.

Покупці дедалі більше усвідомлюють вплив власного споживання на планету та суспільство. Люди справедливо прохають бренди й компанії турбуватися про довкілля.

Яким чином сертифікація В Corp приносить користь споживачам натуральної косметики Веледа?

Штефан Циммер: Покупці дедалі більше усвідомлюють вплив власного споживання на планету та суспільство. Люди справедливо прохають бренди і компанії турбуватися про довкілля. Отже, нині це важлива частина обіцянок продукту та бренду. Ця тенденція допомагає зробити світ кращим. Як лідери у галузі сертифікованої натуральної косметики та антропософських лікарських засобів, ми раді скористатися цими імпульсами задля активізації наших зусиль. І, оскільки фармацевтична промисловість ще не настільки просунута в цій царині, як індустрія краси, ми також прагнемо стати першопрохідниками в сфері сталого розвитку у фармацевтичному бізнесі.

Чи матиме продукція Веледа маркування B Corp?

Штефан Циммер: З точки зору споживача, наразі більш вагомі інші ідеї — походження та якість нашої сировини, доброчесність та інформація про пакування. Для нас сертифікат B Corp не є способом створення великої кількості продажів. Тому ми ще з’ясовуватимемо, чи варто робити маркування.

Чи були голоси критики? Певно, деякі компанії, сертифіковані В Corp, не працюють належним чином повністю.

Штефан Циммер: Компанії, які нічого не роблять, не мають шансів сертифікуватися В Corp. Але навіть у випадку, коли більш традиційні компанії лише починають процес і ще не є досконалими, вони мають надію на розвиток. Якщо ми дійсно бажаємо поліпшити світ, необхідні зміни у всіх напрямках, а не лише в лавах першопрохідників. Також нам вкрай потрібна співпраця з великими корпораціями. Етикетка В Corp жодним чином не є прикрасою. Вимоги дуже прозорі й зрозумілі. Будь-яка зацікавлена компанія може ознайомитися і з критеріями, і зі звітами про оцінку. Складніше питання: чи матимуть вони змогу підтримувати свій сертифікаційний статус? Якщо поставитися до цього недостатньо серйозно, то втрата статусу настане найпізніше через три роки.

Пов'язані статті